Semarang, sunny beach, Heerhugowaard - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu Semarang, sunny beach, Heerhugowaard - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

Blijf op de hoogte en volg Dennis

26 Juli 2012 | Indonesië, Jogjakarta

aangezien ik nog maar 2 weken om te reizen had in Azie moest ik op zoek naar een ticket terug maar dat werd een lastiger verhaal dan gedacht. Ik had alleen een enkeltje dus ik moest ook een enkeltje terug zoeken. Ik zat te zoeken en te zoeken en kwam alleen peper dure tickets tegen. Toen zag ik een ticket vanuit Maleisie naar Istanbull, en ik deacht Istanbull is erg dichtbij bulgarije en in bulgarije zaten me maatjes. dus ik had koen al het idee voorgelegd en ik dacht weet je wat: laten we naar Sunny beach gaan, voor een prikkie (dat was de reden dat ik dus wegging omdat het daarna niet meer te betalen is een enkeltje terug vanuit een grote stad naar amsterdam.

Dus al me tickets geboekt en ik had nog 5 dagen in Java, dus ik ging naar semarang, een plaatsje en daar heb ik nog de stad ondekt en ook nog een dagje gefietst (levensgevaarlijk!) maar wel gaaf. En vanuit semarang was er een goedkope vlucht naar kuala lumpur (maleisie) waar me vlucht naar istanbull gepland stond.

Toen de dag was aangekomen van vertrek voelde het allemaal wel een beetje raar. Ik vertrok om 5 uur in de middag en me vlucht was om 7 uur, dik optijd en na 3 uurtjes was ik alweer in kuala lumpur. me volgende vlucht stond diezelfde avond om half 1 snachts gepland, ik had dus nog 3 en een half uur. dus ik vroeg waar de Mijn vlucht was op dit ongelofelijk grote vliegveld in maleisie. zegt dat vrouwtje: je hebt het verkeerde vliegveld dit is het kleinere vliegveld. je moet de internationale hebben. pak snel een taxi dan red je het. Ik dacht echt: hoe is dit mogelijk, schiphol is niks bij dit kleine vliegveld en hun noemen dit een klein vliegveld, toen ik gelukkig optijd aankwam bij het andere vliegveld snapte ik het gelijk, zo groot en ze hadden echt alles wat je kon bedenken, er waren metro's die je van gate naar gate brachten, nah echt bizar. Toen zat ik in het vliegtuig en duurde het 11 uurtje naar istanbull, had een hele goede plek en zat naast een aardige gast waar ik een tijdje mee heb gepraat en de tijd was zo om, alleen ik was wel al best moe. Toen kwam ik om 6 uur in de morgen aan in istanbull en zocht ik de metro naar een bus station waar alle bussen zijn die overal heen gaan (had ik ook maar gelezen) Dus ik vragen aan mensen die op het vliegveld werkte, keken ze me allemaal raar aan omdat er geen bus was volgens hun naar bulgarije, dat kon helemaal niet. Toen dacht ik echt: nu weet ik het niet meer. maar ik gokte het er op en pakte de metro naar een bus terminal (super groot) Heel istanbull ondertussen gezien in de metro (prachtige stad) Ik kom aan en er stonden echt 1000enden bussen, ik vroeg wat rond en JA! eindelijk iemand die iets wist van een bus naar Bourgas (ligt vlak bij sunny beach) hij bracht me naar een winkeltje en ik kocht daar een bus ticket die diezelfde morgen om 9 uur zou vertrekken en het was nu 8 uur (hoeveel geluk kan je hebben) Het was een hele relaxte bus, alleen deze trip zou ook nog is 8 uur duren, ondertussen was ik er helemaal klaar mee, want bijna 30 uur (tijdverschil en alles) sloopt je toch wel. De buschauffeur stopte helemaal in sunny beach voor me, wat echt super was. ik pakte een taxi naar het hotel van me maatjes en koen en stefan zaten me op te wachten. toen die andere kwamen (die van niks wisten ) Keken zo erg verbaasd dat ik die koppies niet zo snel zou vergeten hoe ze op dat moment keken. Ik ben daar 4 dagen en 3 nachten geweest en diezelfde avond na die lange trip gelijk de kroeg in gegaan en de andere nachten ook. Het waren 3 hele gave nachten maar wat altijd een regel is en nu ook weer: WHAT HAPPENS IN SUNNY BEACH STAYS IN SUNNY BEACH,. Toen een ticket in sunny beach naar brussel geboekt waar me ouders me kwamen oppikken, en ik kwam 5 uur in de morgen aan, even geslapen en in de middag stond ik alweer op radio NL zomertour wat ook wel erg leuk was om iedereen weer te zien en te spreken. Ik heb gelukkig de zon meegenomen, want sinds ik thuis ben (nu 3 dagen) nog geen 1 wolk gezien, Heerlijk!

Het is moeilijk te beschrijven me reis want het was zo ongelofelijk gaaf en je kan het niet in een paar woorden samenvatten, Daarvoor heb ik echt teveel meegemaakt. elke dag was anders en voor me gevoel was ik echt een jaar weg. Het is nu erg wennen in nederland want er is echt niks veranderd en het sfeertje is ook veel anders dan in de andere kant van de wereld. Daarvoor heb ik nog wel even tijd nodig

Als jezelf plannen heb om zoiets te doen, stuur me even een berichtje, ik wil je best helpen en ervaringen delen.

Later!

  • 26 Juli 2012 - 15:29

    Tom:

    Den, ik ben blij dat je weer terug bent! Je verhalen waren een genot om te lezen, maar het is natuurlijk nog veel leuker om al je verhalen persoonlijk te horen. Geniet nog even van je (korte) vakantie! En tot .. nu!

  • 27 Juli 2012 - 09:25

    Lars:

    Den Top verhaal, had het alleen al in sunny beach mogen beluisteren :D Echt super tof dat je daar ineens was! Waar gingen we ookalweer de eerste avond heen dat je aankwam? Ooohnee WHAT HAPPENS IN SUNNY STAYS IN SUNNY :P Zaterdag gevel of joeys hahaha?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 1487
Totaal aantal bezoekers 12818

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: