the Perhentians - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu the Perhentians - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

the Perhentians

Door: dennisgoestoazie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

vanuit kuala lumpur met een minibus naar de luchthaven gegaan en na een uurtje vliegen kwamen we aan in kota bhura, een stadje in het oostelijke gedeelte van maleisie om vanuit daar naar 1 van de mooiste eilanden te gaan: de Perhentians eilanden. we pakten de boot bij de haven met emma, holy, luke, connor. (alle 4 engelse) en het was een half uurtje en we kwamen op dit prachtige eiland aan. nah ik moest echt even 2 x knipperen of dit wel werkelijkheid was want dit is de mooiste plek tot nu toe. helaas bleef ik maar 3 dagen en vertrek ik precies over 2 uur naar me volgende plek, en dat is Indonesie, jakarta om precies te zijn. Maar de engelse waren niet echt duikers en ze wilden graag snorkelen, dus gingen we snorkelen met ze alle. was echt heel mooi, haaien en schildpadden gezien. en in de avond toen we uit eten met ze alle gingen bestelde ik van de BBQ een shark. haha grappig om het in de middag te zien zwemmen en in de avond eet je het. heel erg lekker, maar dat kwam omdat het allemaal zo vers was denk ik. luke en connor hebben een beetje pech want die lopen al dagen met een voedselvergiftiging. maar gelukkig niet al te heftig. ze zijn vanochtend vertrokken naar bangkok om daarna terug naar london te gaan. ze zeiden als je langs wil komen in londen dan ben je altijd welkom. ik zat even te denken maar ik kan na deze trip een trip in europa maken om langs allemaal mensen te gaan die ik ontmoet heb. dat is echt 1 van de mooiste dingen van het reizen, de contacten. toen we bij onze bungalow zaten hoorde we wat in het gras. En we bedachten ons dat een jongen in kuala lumpur zei dat er op dit eiland grote beesten rondlopen, die op krokodillen leken. en jahoor een krokodil kruipte heel relax langs onze bungalow of het de normaalste zaak van de wereld was, dat beest was groter als 2 meter. wel echt heel gaaf. Zo ik sprak met danny otto die nu net weg is uit jakarta en die gaf me wat tips waar ik heen moest gaan en die heb ik opgeschreven dus het komt helemaal goed. ik ben benieuwd of indonesie me gaat bevallen. ik denk het wel. ik heb met danny en stef afgesproken op bali 10 juli want die gaan daar surfen en dat wil ik ook heel graag,zoveel zin in en dan reis ik mooi de eilanden af vanaf java, sumatra sla ik over. Ik zat zwaar te twijfelen of indonesie of cambodja, vietnam, laos. dus had ik gister avond kop of munt gedaane n indonesie won. laat het lot maar bepalen, haha. mijn volgende verslagje zal zijn vanuit jakarta, population :10,187,595 dat is nog is een drukke stad. maar ook veel armoede. het zal wel weer indrukwekkend worden, moet voet is trouwens weer helemaal hersteld en houd het goed in de gaten. na de wonder pillen en de 2 injecties (in me bil, auw) ben ik er goed van afgekomen.

selamat tinggal (tot zien)

  • 27 Juni 2012 - 08:15

    Jorieke:

    En dan te bedenken dat je eerst nog wel twijfelde of je het "leuk" zou vinden, 3 maanden in je uppie naar de verte!!! Wat een reis heb je zeg, daar kunnen wij nog lang niet aan tippen!
    Af en toe zie ik op facebook foto's langskomen, daar dromen wij hier alleen maar van, echt mooi zomerweer is het hier nog steeds niet, die ene dag in de 3 weken vind ik veel te weinig, dus geniet van het mooie weer want hier is het pet!!
    Leuk dat de munt je naar Indonesië stuurt, dat heeft zo moeten zijn, geniet er maar van. Fijn dat het met je voet weer helemaal in orde is! (aan de andere kant heb ik zo wel weer contact met je ouders!!

    Bij deze ook aan hen de groetjes!!

    jorieke

  • 27 Juni 2012 - 08:18

    Jorieke:

    Selamat hari,

    Saya mau bertemu lagi dia!!!! sekarang
    di Indonesia!!
    58 hari sampai bertemu di Belanda!!

  • 27 Juni 2012 - 08:29

    Michael Noorlander:

    Heey Dennn.. hoe vet is dat man!!! schildpadden en Haaien!! gast ik ben echt jaloers op je jongen!! het is ook mooi om te lezen hoe je het hebt... je zit er alweer langer als een maand denk ik?? nog geen heimwee??

    Spreek je snel weer pik!!

  • 27 Juni 2012 - 15:01

    Jan Z:

    Dag Dennis

    Leuke verhalen schrijf je !
    Volgens mij wordt Indonesie een ander verhaal, en zeker Jakarta . Miljoenenstad, en armoede....
    De mensen zijn wel vriendelijk. En in Bali kan je weer mooi vakantie vieren en bijkomen.

  • 27 Juni 2012 - 18:54

    Thuisfront:

    Hee die Dennis, wat een mooi en leuk verslag heb je weer geschreven.Ben blij dat je ons zo goed op de hoogte houd. Wat zal je toch genieten van al dat moois op die eilanden en landen. Ben ontzettend benieuwd naar de foto's en stoere verhalen. Nu weer naar Indonesie. Opa is ook erg benieuwd naar je verhalen vooral omdat hij ook in Maleisie en Indonesie is geweest. Opa en Oma vragen regelmatig hoe het met je gaat en lezen ook trouw je reisverslagen. Iedereen die ik spreek wil weten hoe het met je gaat en gelukkig kan ik zeggen dat je je prima vermaakt. En wat gaaf dat je straks ook nog gaat leren surfen, super. Hier gaat alles zijn gangetje maar het is wel stukkie rustiger nu. Met de kermis kwamen er nog een paar van je matties een kermisborrel halen en dat vonden we wel heel erg leuk. Nou Dennis ik stop er mee.Blijf ons op de hoogte houden wat dat is echt heel erg leuk. Dikke kus van Pap, Manon en natuurlijk je grootste vriendin mam ;-) xxx

  • 28 Juni 2012 - 12:34

    Willy:

    Hoi lieve Dennis

    Wat maak je toch een hoop mee vriend, we volgen je hoor en wat leuk dat je al zoveel beleefd en dan ook nog in een betrekkelijke korte tijd.
    Geniet van dit rijke leventje en leg zoveel mogelijk vast, fijn ook voor de familie en vrienden en voor jezelf, zeker voor later.
    Doe voorzichtig hé man, wij missen je hier hoor! een warme en dikke knuffel van ons allemaal.

    Liefs de Kockentjes

  • 29 Juni 2012 - 01:21

    Anita:

    Hai Dennis,
    Gaaf hoor al die belevenissen. Wat een andere wereld. Veel plezier nog van Hans en Anita

  • 30 Juni 2012 - 08:33

    Jan Z:

    Hoi Dennis , leuk om ook dit verslag weer te lezen. Elke keer als er een melding komt ben ik benieuwd wat je nu weer beleefd hebt. Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 12822

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: