Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: dennisgoestoazie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

11 Juli 2012 | Indonesië, Jogjakarta

1 van mijn laatste dagen in Bangdung, ontmoette ik in mijn hostel 3 nederlandse jongens, ze studeerden in Utrecht. heel aardige gasten en ze vroegen of ik mee wilden een vulkaan te bekijken en de plantages en wat tempels. een hele dag dus. Ik zag het wel zitten en besloot met zer mee te gaan. de vulkaan was erg indrukwekkend en we zijn er helemaal omheen gelopen zpnder gids. was prima te doen maar soms wel een beetje stijl. het uizicht wat je dan krijgt is echt gaaf. daarna zijn we naar de Hot Springs gegaam, een bad van 42 graden, wel erg warm. maar wel heerlijk ontspannend. daarna naar een tempel op de berg gegaan, waar ik aan de praat met een monnik raakten en wat een erg grappig gesprekje werd. hele relaxe gasten eingelijk. daarna de thee plantages en de rijst velden gegaan, toen kwamen we 6 uur weer thuis en wilden ik een trein ticket boeken naar Yogyakarta de volgende ochtend. Er waren toevallig 5 andere nederlanders ook weer aangekomen in dat hosteltje en die wilden hetzelfde boeken als mij. Bleek het dus vol te zijn en voor de komende 3 dagen ook, omdat iedereen hier met vakantie is. 3 dagen zou veel te lang zijn om in Bangdun tew blijven omdat ik alles wel een beetje gezien had, Was er 1 oplossing. diezelfde avond om 8 uur maar echt het goedkoopste van het goedkoopste. Dus wij die avond naar het station ik en die 5 nederlanders. erg gezellige jongens en meiden trouwens. alleen de rit zou 7 uur duren. meestal vliegt de tijd altijd wel maar dit was echt een hel. de kakkerlakken en alle andere beesten kruipten langs je armen en benen, je kan er totaal niet slapen en het is een sauna. nooit meer dus het goedkoopste in de trein, wat een he;. volgende keer weer lekker luxe. Daar aangekomen kwam het volgende probleem de eigenaar van me hostel in Bangdun raade me aan een hostel vooraf te boeken, maaar ik had geen tijd omdat ik me trein moest halen. die andere hadden we een hotel (al eerder geboekt) Ik kwam dus midden in de nacht aan en zei tegen een scooter taxi. 10 000 om me naar het back pack centrum te brengen (90 eurocent) zag hij wil zitten dus ik op de brommer met me backpack en het was maar 10 minuutjes maar het was ontzettend donker. ik liep daar een uur, was echt alles vol. maar dan ook alles. toen een fiets taxi aangehouden en ik zeg ik geef je 50 000 als je een hoteltje weet te vinden die niet vol is. Nah dat is voor hem een dag werken dus hij ging zwaar ze best doen. hij is werkelijk de hele stad door gefietst, Wiggans van de tour is er niets bij. en na de zonsopgang had hij eindelijk wat gevonden . wel erg duur maar ik had teminste wat en het was maar voor 1 dagje. Die man ook dolsgelukkig met 50 000. Heerlijk geslapen overdag en die avond Thomas opgezocht die wel een hostel had gevonden omdat hij in de middag aankwam met ze motor en er al mensen uitgecheckt waren.

We zijn een rondje gelopen en kwamen in een kroeg terrecht waar de wimbeldon finale werd uitgezonden. was wel even leuk. die dag daarna hadden we 9 uur bij zijn hostel afgesproken, waar ik ook een kamer kon reserveren. en zouden we op zijn motor een lange tour doen naar Borobudor om een wereldberoemde tempel te zien. was echt een hele gave trip op de motor en heel veel gezien. alleen zijn motor is best wel oud en een klassieker., dus op de weg komt iedereen nasst ons rijden en ze toeteren en zeggen , mooie motor. dus dat is wel gaaf. en we zijn de enigste die hier het verkeer aan durven omdat het echt een zooitje is en 24/7 traffic jam. maar dat maakt het alleen maar leuker.

Bij de tempel aangekomen had je een gedeelte voor locale toeristen en internationale touristen. was de prijs voor internationale toeristen 10 x zoveel als loca toeristen. maarja dat hield ons niet tegen. De tempel was echt heel mooi en dat was ook echt me mooiste tempel die ik hier gezien heb in Azie. zo bijzonder hoe ze dat voor melkaar hebben gekregen. Alleen soms denk je dat de tempel niet de attractie is maar dat jij de attractie ben, lang, blond haar, blauwe ogen. en jahoor iedereen wilt op de foto. en je zegt natuurlijk niet nee dus we waren wel een paar uurtjes bezig.

Eenmaal terug, een hapje gegeten, Sate Ayam! Heerlijk was dat en natuurlijk een bintang (locale bier) daarna met een koppel naar de reagge bar lucifer gegaan, apparte naam al zeg ik het zelf, haha. wat echt een geweldige band was. de 1e beste band die ik in azie gezien heb, want het engels valt altijd zwaar tegen. die volgende dag hebben we de musea's en wat andere culturele attracties bekeken. Hier in Yogyakarta zijn echt heel veel nederlanders. heel erg bizar.

Thomas is vanochtend vertrokken en ik ga morgen naar Sermarang een stadje in het noorden, aan zee in java. Bijna heel java al gezien. Java is echt de moeite waard om te gaan reizen,. heel erg mooi


Laters!

  • 11 Juli 2012 - 08:10

    Nicht:

    Weer een lachen/boeiend verhaal Den!

  • 11 Juli 2012 - 10:11

    Jorieke:

    Hoi Dennis,

    Wat een belevenissen allemaal weer! Ja, je zal weten dat je in de meer toeristischer delen van Azië komt!! Maar ach zo maak je ook weer dingen mee die je anders "helaas" gemist zou hebben! ( rondtoeren in het holst van de nacht laat een stad toch ook weer anders zien dan in de hectiek van overdag, toch??) Ja en dan die trein, ik wist het hoor, 3de klas, en alles aan "locals" er gratis bij:) Lef hoor, dat jullie daar in Yogya op de motor gaan, ik weet het nog dat verkeer daar, het is één grote chaos, tenminste zo lijkt het voor ons.
    En die Borobodur, prachtig hé. Zo heb je inmiddels al veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Ik ben benieuwd wat er nog volgt!!
    Tot volgende keer
    groet

  • 11 Juli 2012 - 14:05

    Jan Z:

    Weer een mooi verhaal, Dennis. tussen de kakkerlakken reizen en de mooiste tempels (Borobodur) zien.
    Ben benieuwd naar de volgende avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 12826

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: