Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: dennisgoestoazie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Vandaag is mijn 3e dag in jakarta en ik ben vooral bezig om vervoer te zoeken naar Pangadaran, een plaats in het zuiden van java, omdat 3 dagen jakarta wel genoeg is. in 1 woord is het hier echt een zooitje, ik heb voior het eerst mensen zien leven onder een brug en op straat, zoveel armoede en aan de andere kant zie je de miljarden bedrijven en de dure autos. Dit is denk ik de drukste stad die ik tot nu toe heb gezien. het verkeer hier staat de hele dag meer stil dan het beweegd. Ik ontmoete de 1e dag een local bij mijn hotel en die vroeg of ik de stad wilde zien die dag erna dus ik zeg: ja dat lijkt me wel wat en na wat onderhandelen kwamen we op een prijs van 80 000 , is ongeveer 7 euro. De volgende dag vertrokken we half 11 met ze 2e. en hij liet me alle highlights van jakarta zien en ook de downtown van jakarta. was echt een hele leuke rondleiding. Alleen het is moeilijk om over straat te gaan voor mij in plekken zoals batavia en alles. iedereen wil echt op de foto en raakt je aan. echt klassen tegelijk. de hele nederlande geschiedenins over nederland en indonesie dan was daar te vinden, museums en nog veel meer. echt heel indrukwekkend want ik ben natuurlijk een groot geschiedenins fan dus ik had in batavia ook de meeste tijd doorgebracht. Er was ook een schooltje daar gingen we ook kijken, nah ik stapte het binnenplein op en echt alle klassen stonden buiten en ze klapten en juichten naar me en ze kwamen allemaal om me heen staan en fotos maken. nah eerlijk gezegd voeldoe dat wel een beetje appart en verkeerd. als je zie hoe erg die nederlanders zijn geweest voor de bevolking hier in de VOC tijd. toen na alle fotoshoots gingen we maar weer verder omdat ik er een beetje moe van werd, maar wel echt heel leuk al die aandacht maar het houd een keer op natuurlijk. we liepen in allerlijk straatjes en daar verkochten ze cobra's, andere slangen, vogels, schildpadden, vissen en nog veel meer. erg grappig om dat te zien, maar ik denk als ik zelf op pad was gegaan dan had ik deze kant nooit gezien en zo waren er nog wel meer voorbeelden van die dag. hij waarschuwde me wel om me tas dicht op me te houden omdat criminaliteit hier nog wel is een probleem is. voorderest zag ik alle andere hoogtepunten van jakarta maar het VOC gedeelte en alles zal ik niet zo snel vergeten. Heel grappig hoe je dat altijd in de geschiedenins boeken las en nu zie je het allemaal met eigen ogen:). ohja en ik ben voor het eerst een miljonairr. als ik hier ga pinnen dan pin je 1.5 miljoen ofzo. die hele munt is echt niks waard. Ik overnacht echt in het centrum en ik ben overal zo in jakarta. erg gezellig straatje. gister avond ging ik naar een barretje om wat te drinken en ik ontmoete al eerder een nederlands meisje uit haarlem, ook 19 was ze. en dat was erg gezellig en ook wel weer is leuk om nederlands te praten. die avond in de bar kwam ik een indonesche man tegen die 20 jaar in nederland heeft gewoond. alkmaar en hij had nog een zoon die in heerhugowaard woont. wat is de wereld dan klein he?? heel lang met die man gepraat, hele aardige vent en hij heeft me een hoop bijgebracht over indonesie. ik bengin dit land echt heel leuk te vinden. ik denk zomaar dat het thailand gaat verslaan op me favoriete landen lijstje, heel veel nederlanders zie je, veel meer dan in thailand en maleisie maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. gister avond besloot ik rond 11 uur naar een club te gaan, omdat ik van micheal tesselaar hoorde dat je in jakarta echt de beste clubs ever kan vinden en ik moet zeggen het was echt een groots feest. de club heette stadium, biertje is wel 3 euro en dat is vrij duur voor indonesiche begrippen. Ik ging er heen met een jongen die 4 jaar in londen heeft gewoond en uit zuid africa komt, echt een heel bijzonder verhaal had hij.Hij reisde nu al een jaar met ze motor door azie en ander elanden. hij begon in rusland. de club was echt heel groot , je had 5 ettages, met elke etage een grote zaal met verschillende muziek stylen, en dat is hier gewoon iedere avond. wij gingen naar de 5e verdieping, omdat dat echt de plek was waar je meost wezen. er schijnt nog een betere en mooiere club te wezen, die X2 heet. Ik moet zeggen uitgaan hier is wel echt heel gaaf. alleen je word echt gek van de hoertjes alles wat er bij hoort. dat is hier echt big buisnes. en je moet ook goed op je drankje letten. zoveel mensen bieden je XTC en allerlijk andere pillen aan. Idioten!

Als het even meezit sta ik morgen avond op een surfboard, dat hoop ik teminste, op een plek waar het erg goed is en rustig voor beginners. en goedkoop:). Je kan daar trouwens ook nog de impact van de tsunami zien. Daarna wil ik de Merapi beklimmen (vulkaan) en nog naar yogyakarta. daarna Bali, lombok, flores en ik zie wel wat er op me pad komt.

Ik vermaak me echt heel erg en ik geniet iedere dag.

groetjes!

  • 30 Juni 2012 - 09:01

    Jorieke:

    selamat pagi Dennis,

    wat leef, en beleef, je op dit momen t zo'n andere wereld dan waarin wij nu zitten!! En wat is eht leuk om te lezen over bekende plekken. Ik zou zeggen pak de trein naar Yogya, een mooie reis en je kunt uitstappen in Bogor (let op de vliegende honden) en Bandung, daar ligt ook veel nederlandse geschiedenis!!! Kun je je hart ophalen. Zeker in Bandung. Je kunt kiezen voor derde klas reizen in de trein, dan zit je echt tussen de locals met een kip of zwijn op schoot! maar er is ook 2de en 1ste klas. Uiteraard is de 3de het goedkoopst. Yogya is heel mooi, veel rustiger als Jagarta, kan me voorstellen dat 3 dagen daar genoeg is. Na Yogya moet je zeker de Borobodur bezoeken, en dan niet met zonsondergang, zoals waarschijnlijk iedereen je zal aanraden,maar dan sta je met nog 4 bussen met japanners en dan ook nog al die andere toeristen, maar zorg dat je er voor zonsopgang bent, een uur of 5 's ochtends, klim over het hek en ga helemaal naar boven. ga dan zitten en laat de zon maar opkomen! Om je heen zie de mensen wakketr worden, rookwolkjes van de vuurtjes en dat alles overgoten door een opkomende zon, en dan op een tempel zo byzonder, dat moet je meemaken om te kunnen voelen!! Dit geld ook voor de Bromo, de vulkaan, maar die kan je wel in de avond doen, want daar is het dus in de ochtend heel druk, en koud!!!!!! Maar wel een ervaring. De Puncackpas, allemaal theeplantages, de prambanan, een tempel maar een geweldig imposant gebouw. Nou ja gewoon teveel om op te noemen. Je begint nu er achter te komen waarom ik gek ben op dit land en zijn mensen!!!

    selamat jalan

    jorieke

  • 30 Juni 2012 - 09:03

    Jan Z:

    Hoi Dennis , leuk om ook dit verslag weer te lezen. Elke keer als er een melding komt ben ik benieuwd wat je nu weer beleefd hebt. Top!

  • 30 Juni 2012 - 09:22

    Thuis:

    Hee man, wat een verhaal heb je weer geschreven. Erg indrukwekkend hoor! Wat maak je je toch ontzettend veel mooie dingen mee. We zijn zo trots op je dat je dit allemaal in uppie aan het doen bent. Super Dennis! Je hebt nog heel wat op je verlanglijstje staan dus je zal je niet snel vervelen. En wat goed dat je van Jorieke allerlei tips krijgt daar kan je vast wel wat mee. Blij om weer iets van je avonturen te lezen. Ga zo door Den. Een hele dikke knuffel en kussen van ons. xxx

  • 30 Juni 2012 - 10:36

    Maritta:

    wat leuk om steeds weer te lezen allemaal! natuurlijk volg ik trouw je verhalen, elke ochtend als ik beneden kom gaat als eerste mijn computer aan omdat mn moeder me heeft verteld dat er een nieuw verhaal op je site staat, ze is zó enthousiast altijd, niet te merken zeker?:p je kan wel zien dat we allemaal jaloers zijn op je, er gaat geen dag voorbij waarop we het niet over je verhalen hebben. geniet er lekker van, een vos verleert zijn streken niet hè? ook daar lekker feesten als het maar kan zie ik:)
    ik had het gisteren ook met je moeder erover, ze vertelde dat het echt heel handig was dat jij zo goed contact kan maken met mensen, zo zie je maar wat er allemaal van kan komen, super hoor:)

    veel kusjes van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 12817

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: