Weer heel wat anders - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu Weer heel wat anders - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

Weer heel wat anders

Door: dennisgoestoazie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

05 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Na kennis gemaakt te hebben met jakarta, waar het erg heet was en smerig ben ik nu in het hoger gelegen Bangdung en daar is detempratuur heel wat beter. gisteR avond aangekomen na een hele mooie treinreis wat erg mooi was en indrukwekkend. Ik wist natuurlijk dat de nederlanders een grote rol vroeger in indonesie gespeeld hebben, maar dat je dat nu overal nog kan zien en dat iedereen het nog weet dat wist ik echt niet. daar verbaas ik me eerlijk gezegd wel over, maar dat maakt het alleen maar intressanter. Vandaag de stad doorgelopen en van alles en nog wat gezien, ook veel monumenten wat de nederlanders gemaakt hebben. ik zie echt bijna geen touristen hier en nu ik meer in het binnenland ben vinden ze het nog meer bijzonder om een buitenlander en vooral van holland te zien. een bezoekje aan de supermarkt kan al niet gewoon meer zonder een foto. Haha dat is wel heel anders dan die andere landen. Maar indonesie is erg mooi en de mensen zijn erg vriendelijk. alleen het engels is een groot probleem, in thailand en maleisie spraken ze veel meer engels. je ziet wel dat indonesie veel minder ontwikkeld is dan die landen. net op een heel groot plein gegeten waar de krokodillen gewoon in de vijver zwemmen, en heel veel locale gerechten gepropeerd. en raad is: Dennis kan met stokjes eten! haha, geleerd van een local mijn hostel erg goed. ze hebben zelfs een fifa en een dvd speler en een ps 3. dus weer na lange tijd een goede film gekeken. In Time was de naam. Tom zei dat ik die echt moest gaan kijken. Tom: echt een goede film. Ook zit er ontbijt bij en helpen ze je bij allerlij tours. morgen ga ik de vulkaan bezoeken. ben beieuwd! Ik zit alleen nog steeds met me voet wat maar niet over wil gaan en daar baal ik behoorlijk van maar overdag gaat het wel. alleen in de avond is het soms ff de pijn verbijten. Ohja nog een leuk verhaaltje, Ik zat dus naast een meisje in de trein die uit sumatra komt maar universiteit hier in Bangdun doet. nou had ze me geholpen met een hostel te vinden en had ze me vandaag het centrum laten zien. Ik dacht: mooi meegenomen, omdat het alleen, niet te doen is. Vroeg ze vandaag of ik zaterdag mee wilde naar de trouwerij van haar zus en daarna een groot tuinfeest met indonesisiche gerechten en alles wat er bij hoort. toen zei ik maar, nah laten we dat maar niet doen en ik ben er zaterdag niet meer. Dat zag ik echt niet aankomen. zaterdag reis ik naar Yogya waar ik Thomas uit zuid afrika ontmoet en dan gaan we samen naar bali en gaat hij me leren surfen. ik heb met thomas echt een top tijd in jakarta gehad en we zijn de beste clubs afgeweest en nu wilt hij me gratis leren surfen. Nah beter kan niet. en eindelijk weer is een strand! Zin in!

Groetjes!

  • 05 Juli 2012 - 21:51

    Jan Z:

    Weer een mooi stukje reisverslag Dennis! Bandung ligt een stuk hoger dan Jakarta, dus de temperatuur is veel aangenamer. Jammer dat je niet mee naar de bruiloft kunt. Dat is echt een aparte ervaring. Maar goed: surfen leren van een pro is een goed alternatief...

  • 06 Juli 2012 - 04:08

    Robert:

    Was je bijna uitgehuwelijkt Dennis haha!!!

  • 09 Juli 2012 - 16:33

    Wil:

    Jammer dat je niet naar de bruiloft bent gegaan, ik had nog wel een indonesische dans met je willen maken en leren.
    Tom zei altijd in Amerika, ik zeg overal ja op, ook al gaan ze naar de bibliotheek !.
    Geniet nog van je vakantie, je belevenissen en je vrijheid Man.

    Dikke zoen van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 12822

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: