Duiken op een fantastisch eiland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu Duiken op een fantastisch eiland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Sinnige - WaarBenJij.nu

Duiken op een fantastisch eiland!

Door: dennisgoestoazie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

ik heb de laatste 4 dagen alleen maar gedoken en gedoken en in de gedoken, haha. want ik ging natuurlijk voor mijn padi open water! de 1e dag moesten we informatie films kijken over duiken en kregen we een boek om te leren voor de theorie toets. maar al meteen in de middag gingen we naar een zwembad van ongeveer 3 meter om in aanraking te komen met het duiken, het ademhalen en alles en verschillende technieken. ik pikte het echt heel snel op en het ging super goed. sommige hadden al vaker gedoken maar dit was echt mijn eerste keer. toen kwam dag 2 en zouden we gaan duiken in de zee, 2 x om precies te zijn, eentje in mango bay en de andere in japanese garden. na die dag wist ik het zeker,duiken is zo gaaf en mooi. ik ben verliefd geworden op de oceaan denk ik. de 3e dag was nog mooier als de 2e dag, maar omdat er een jongen in onze groep zat die dacht kijk mij eventjes en zwom weg van de divemaster claus op 12 meter diepte werd claus natuurlijk boos en stopte we gelijk. toen de weer een duik op een andere plek en in de avond moesten we onze examen afleggen, ik had 2 foutjes van de 50 vragen. ik ben het studeren toch nog niet verleerd blijkbaar:). toen feliciteerde claus ons met ons padi open water en hij zei, omdat die jongen jullie 1e duik van deze dag verpest heeft mogen jullie morgen met ons mee om nog 2 duiken te maken voor niks. dat was natuurlijk heel gaaf! ik heb ook een soort logboek en daar staat in hoeveel duiken je gedaan heb, ik heb er om precies te zijn 7 in de zee gedaan op hele mooie plekjes, nu hoor ik dus dat in indonesie en maleisie de plekken nog mooier zijn. dus dat ga ik even uitzoeken, waarom zou ik het niet doen, ben er nu toch:). morgen ga ik duitsland nederland kijken op een abnormaaal groot scherm wat gezet is in de zee. echt een heel mooi plaatje en je zit heel relax te kijken in lounge kussens en met allemaal supporters. gister frankrijk engeland gekeken. er zijn hier heel veel engelse, en dat heb ik geweten. wat een appart volk, haha. ik hoop dat nederland nu wel wint want ik was met wat denemarkers aan het kijken zaterdag, nah dat was ook geen succes aangezien het kleine denemarken won.

Donderdag ga ik terug naar surathani en dan wil ik wat apenscholen bezoeken waar ze apen leren kokosnoten uit bomen te plukken en ik wil een jungle tocht maken. dus vanaf donderdag ben ik weer helemaal alleen en ga ik op zoek naar een nieuw reismaatje omdat de ander naar cambodja vrijwilligers werk gaat doen. uiteindelijk is de planning om mijn vlucht van Surathani naar maleisie op 21 juni en dan blijf ik daaar een weekje ofzo, en dan naar sulawesie om de 'kenissen' van de familie zijp op te zoeken waar ik dagelijks contact mee heb en ik ben van harte welkom dan wil ik naar Bunaken om daar te duiken en verder bali, lombok. en iedereen heeft het hier over de Gili eilanden. laat ik die dan ook maar bezoeken en misschien oost java, schijnt ook mooi te wezen en wie weet op het einde Rob en annemiek en roos en marleen op de te zoeken in maleisie als ik nog geld heb, haha

Groetjes uit het zonnige ko toa,

Ps: fotos staan op facebook, uploaden gaat wat sneller daarop)

  • 12 Juni 2012 - 09:18

    Lars:

    Gefeliciteerd met je PADI!! Top man! Succes bij de appies! Pas wel op voor die kokosnoten hea!

    xx

  • 12 Juni 2012 - 10:21

    Pap En Mam:

    Hoi Dennis, wat geweldig om te lezen man en wat doe je allemaal leuke dingen. Ik zie je al helemaal liggen in de grote oceaan. Super! Je gaat ongetwijfeld weer allemaal nieuwe vrienden ontmoeten straks daar ben ik niet bang voor. Het is goed om te lezen dat je je zo vermaakt. Dat doet ons goed. Heel veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen. xxxx pap en man.

  • 12 Juni 2012 - 16:58

    Jan Z :

    Hoi Dennis, gefeliciteerd met je PADI. prima gedaan. Je kunt nu overal duiken en je duiklogboek verder vullen met al dat fantastisch mooie onder water. Leuk dat je naar Sulawesi wilt gaan, naar onze vrienden. Ze zullen je zeer gastvrij ontvangen!

  • 13 Juni 2012 - 14:32

    Jorieke:

    o,o,o,o, wat mis ik dit allemaal!!! En dan nog in dat snert weer hier! Wat dat betreft ben je sowieso al beter af!!!
    Heb je echt contact met Sudarna en Eja, wat leuk joh! Doe je ze de hele hartleijke groeten als je ze ziet!. En ook in Bunaken als je inderdaad naar Panorama cottages gaat. Daar is het echt super mooi om te duiken, Jan heeft het diverse keren gedaan. De meiden en ik hebben daar voor het strand alleen maar gesnorkeled en daar kon ik al niet me stoppen. Bunaken is 1 van de 5 mooiste plekken om te duiken, dus als je al niet verliefd was op het duiken wordt je het vast daar wel!!
    Hier verder alles prima, beetje kaal zonder je bezoekjes!

    Geniet ervan en tot volgende keer!

    jorieke

  • 13 Juni 2012 - 18:21

    Tom:

    En alweer een enthousiast verslag! Het is goed om te weten dat het elke dag wel mooier lijkt te worden! Over een half uurtje begint hier de wedstrijd Nederland-Duitsland en vooralsnog ben ik bang voor wat er komen gaat.. Jij zit vast een zeker lekker uitgerust en relaxed op een wit strand omsingeld door kleurige coctails! Enjoy Dennis! Groetjes van de rest! Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken in zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2012

Semarang, sunny beach, Heerhugowaard

11 Juli 2012

Yogyakarta

05 Juli 2012

Weer heel wat anders

30 Juni 2012

Jakarta

27 Juni 2012

the Perhentians
Dennis

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 12820

Voorgaande reizen:

27 Mei 2012 - 04 Augustus 2012

Backpacken in zuid-oost Azie

Landen bezocht: